Як пандемія вплинула на бізнес та які тренди додала в наше життя?

Уже з початку 2020-го року був оголошений жорсткий карантин, а отже другий рік поспіль пройшов під знаком пандемії. Та разом із пандемією сформувалися й нові тренди, що ґрунтовно змінили нашу з вами реальність. Ми вивчили та зібрали головні тренди 2021-го, що закріпилися та супроводять нас і у 2022-му.

Діджиталізація

Першим та найголовнішим трендом можна сміливо оголосити діджиталізацію. Через суворі правила карантинних заходів усі ринулися в online. Протягом 2020 року кількість покупців в інтернеті перевищила 2 млрд — це більше четверті всього населення планети! Для тих, хто раніше не користувався online-шопінгом, сьогодні це стало звичною справою.

Про стрімкий розвиток online-каналу говорить і дослідження Soul Partners, Baker Tilly Україна та Aequo за підтримки програми USAID «Конкурентоздатна економіка України» — 2020 рік виявився одним із найдинамічніших в Україні. Він досяг $4 млрд, що складає 8,8 % від загального обсягу роздрібної торгівлі. Водночас за останні 5 років ринок виріс майже в 3 рази. Впродовж наступних п’яти років прогнозується зростання у 2 рази.

Малий бізнес теж активно диджиталізується — усе більше підприємців освоюють електронні маркетплейси. Тільки на платформі OLX протягом року кількість бізнес-клієнтів зросла на 10 % — це понад 32 000 нових магазинів.

У другому кварталі 2021 року компанія Hubber проводила соціальне опитування постачальників та online-вітрин. Опитування стосувалося розвитку e-commerce ринку, а саме товарного бізнесу на маркетплейсах. Більше 113 власників бізнесу дали відповідь на питання: «Де ви розміщуєте товари?». Отже, 82,6 % розміщують свої товари на Rozetka, 71 % — Prom; 66,2 % — «Епіцентр»; 43,9 % — «Алло», 37,7 % — Olx; 36,2 % — F.ua; 26,6 % — на Zakupka; 20,3 % — Kasta; 18,8 % — на Skidka..

Безготівкові розрахунки

За останнім опитуванням Європейської Бізнес Асоціації на думку третини ФОПів, зростання частки «безготівки» в їхньому бізнесі відбулося саме під впливом карантину. Наразі 66% підприємців отримують більше половини своїх надходжень в безготівковій формі.

Екологічність

За дослідженнями, 84 % споживачів шукають екологічно стійкі виробництва, а 79 % людей шукають роботу в екосвідомих компаніях. Сьогодні екосвідомість для компаній — це не просто тренд, а необхідність. І це стосується не тільки компаній, які безпосередньо працюють з екологією, а й будь-якого виробництва, адже споживачів усе більше хвилює, наскільки eco-friendly та соціально свідомим є виробник, а іноді клієнт навіть вимагає цього від бренду. Підвищена екосвідомість споживача змінює бізнес.

Цей тренд був представлений на виставці Zoomark. Гармонія із довкіллям та свідоме виховання — це ключові тезиси найближчих років. Стенди заполонили eco-friendly товари, та найпомітнішими стали:

  • Екоіграшки для котів із мататабі (японський аналог трави для котів). Відмінність трави мататабі від звичної валеріани в тому, що вона не викликає перезбудження нервової системи або підвищеної агресії;
  • Slow feed plate посуд для котів та собак, який дає можливість контролювати харчування та запобігає переїданню;
  • Розвиваючі іграшки з екоматеріалів — аби не зашкодити улюбленцю й урізноманітнити буденність;
  • Веганська продукція, їжа із фруктовими смаками, печиво, випічка — нові найсмачніші ласощі для вашого улюбленця!

Pet Parenting

Цей тренд уже давно актуальний у Європі та США, але в Україні він тільки починає розвиватися.

Його суть полягає у високому рівні емоційного зв’язку між власником та улюбленцем. Це не просто про щасливого улюбленця, а і про власника, який здатен зрозуміти та розділити щастя від того досвіду, який проживає улюбленець.

Справжній pet parent:

  • Вивчає інформацію щодо догляду та особливостей майбутнього улюбленця;
  • Формує безпечне та зручне середовище вихованця;
  • Насичує життя улюбленця активностями та тренуваннями;
  • Слідкує за гігієною вихованця та його речами (миски, іграшки і т.і.)
  • Чіпує улюбленця.

З першого погляду може здатися, що другий рік пандемії не надто відрізняється від першого. Ті ж самі тренди, виклики та проблеми. Водночас змінилося ставлення підприємців до ситуації – більшість з них знайшли свій шлях подолання кризи. Тож сподіваємося, що цей позитив буде накопичуватися і наступного року відбудеться повноцінне відновлення бізнесу та повернення до звичного режиму роботи.