Турбота про працівників – частина ДНК компанії

У «Сузір’ї» завжди говорили, що найбільша цінність – це її співробітники. Яким же чином вдалося зберегти команду в скрутний час, що змінилося у стосунках працівників із компанією та за якими спеціальностями майбутнє? Директор з персоналу ГК «Сузір’я» та член ради директорів, Антон Івахнов, розповів нам про це в інтерв’ю, а також поділився порадами, як звернути увагу роботодавця на своє резюме.

– Чи відбулися зміни в команді «Сузір’я» з початку війни?

В компанії постійно відбуваються зміни, так як це безперервний процес. З початку війни команда збиралася кожного дня для вирішення операційних бізнесових питань та прийняття важливих рішень пов’язаних з безпекою людей. Одним з основних напрямків роботи з персоналом залишалися ротації працівників та кросфункціональність. В рамках антикризового управління ми виконували роботу з «перепрофілювання» співробітників для максимального використання їх потенціалу та компетенцій. На час війни дуже важливо зберегти ключових людей у командах, тому ми пропонували ротацію співробітників в інші підрозділи. Це покращило їх цінність як спеціалістів і дало більше розуміння, як працюють бізнес-юніти. Згодом ми поступово перейшли з режиму виживання у режим відновлення. На сьогодні, однією з головних задач є залучення співробітників для потреб бізнесу: відкриття нових магазинів MasterZoo, складів дистрибуції, розвитку e-Commerce та виробництв на заході України. Компанія «Сузір’я» продовжує працювати і розвиватися, забезпечувати людей роботою та можливістю заробітку. Зберегти і розвивати існуючу команду — одне з пріоритетних завдань на сьогодні, адже війна точно закінчиться, і потрібно буде працювати на відновлення та розвиток.

– У яких компетенціях Ви бачите перспективу?

– Наразі компанія активно розвивається, тому перспективними напрямками залишаються: подальший розвиток бізнесів, експорт, робота над автоматизацією та діджиталізацією процесів для підвищення їх ефективності, залучення нових та утримання існуючих співробітників, проджект-менеджмент в командах.

– Які спеціальності з’явилися в компанії?

– За час війни в компанії з’явилися нові напрямки: експорт-маркетинг та зовнішня PR-служба. Наразі дуже активно розвивається e-Cоmmerce. В цьому напрямку ми сформували команду з клієнтського сервісу, відділу доставки та запросили проджект-менеджера. Також відновили активний рекрутинг у команду ІТ-спеціалістів. Мова йде про аналітиків баз даних та програмістів.

– Як сьогодні Ви формуєте мотивацію (не про матеріальне) для співробітників? Як змінився підхід в умовах війни?

– Війна продовжує кидати нам нові виклики! Потрібно навчатися роботі у незвичних умовах, налагоджувати процеси релокації, роботи в екстремальній обстановці та підтримувати сім’ї працівників. Регулярна відкрита комунікація зі співробітниками виходить на перший план. Про основні зміни співробітники дізнаються від безпосередніх керівників, HRBP, а також з дайджестів новин корпоративної мережі. Важливо підтримувати та мотивувати свою команду, надавати актуальну інформацію, як ми рухаємося. Турбота – це частина ДНК компанії, тому ми також продовжуємо турбуватися один про одного. Для цього запустили цикл лекцій психологічної підтримки, на яких обговорюється внутрішній стан співробітників, емоції, особливості відносин під час війни та ін. Ми вдячні кожному за працю у важкий час і підсвічуємо ці моменти. Процес навчання персоналу, як і раніше, є пріоритетним напрямком в роботі компанії. Тож багато уваги приділяється онбордингу (адаптація новачків, welcome-тренінги) та розвитку працівників. Питання безпеки співробітників залишається для нас дуже важливим, тому від самого початку війни в компанії з’явилася команда для допомоги з пошуком житла працівникам, які евакуювалися з небезпечних регіонів. Багато співробітників служать в ЗСУ та ТРО. Компанія турбується про забезпечення бійців всім необхідним та надає матеріальну допомогу.

– На Вашу думку, як зміниться ринок праці України найближчим часом?

– Багато українців втратили роботу за час війни. Декому фізично ніде працювати, послуги інших вже не актуальні. Скоріше за все, частина тимчасово безробітних знайдуть нову роботу за кордоном або на заході України. Компанії дещо адаптуються до нових умов і таким чином забезпечують зайнятість працівників. Загалом потреба в робітниках різко зменшилась через неможливість працювати у зонах бойових дій, зниження попиту на товари, проблеми з логістикою та невизначеність майбутнього. Відповідно до загального контексту можна зробити припущення, що найближчими роками передбачається попит на будівельні спеціальності, аграріїв, працівників у сфері логістики, торгівлі та виробництва харчових продуктів, електрообладнання, товарів хімічної промисловості.

– Як звернути увагу роботодавця на резюме?

– На сьогодні ринок праці суттєво змінився. Претендентам, під час складання резюме, потрібно звернути увагу на такі пункти:

  • резюме повинно бути структурованим, з правильно розставленими акцентами під конкретну вакансію;
  • необхідно зробити наголос на досягненнях;
  • обов’язково вказати актуальні контакти та контакти для рекомендацій.

Ми завжди підтримуємо кар’єрні переходи у компанії між бізнес-юнітами чи відділами, тому наголошуємо, що завжди можна звернутись до нас за допомогою.