Як відкрити котокафе

Якщо ви любите кішок і хочете почати незвичайний зообізнес, варто задуматися про бізнес-план котокафе — цікавого бізнесу на стику гостинності та турботи про тварин.

Народившись на Тайвані в 1998, концепція місця для спілкування «кіт — людина» завоювала любов і шалену популярність серед японців. З 2010- х років прижилася в США і Європі, трохи змінивши вектор в сторону соціальної відповідальності. У нашій країні, кафе з котами зазвичай теж пропонують можливість «усиновлення» звірка.

Ідея поєднання громадського харчування та котячого притулку абсолютно нова і перспективна в Україні: ніша практично вільна, вимірюється поки що десятками закладів у великих містах.

З одного боку, любов до котиків очевидна і тільки зростає, а з іншого — першопрохідці вже підготували муніципальну владу до нестандартного формату. Однак відкрити Cat Café не так просто та мило, як на рівні симпатичною ідеї.

Ми підготували короткий огляд, який відповість на ряд головних питань: як організувати котокафе, де знайти надійного постачальника супутніх зоотоварів, з ким вигідно укласти партнерство і які документи потрібні для відкриття котокафе.

Що таке котокафе та його особливості?

Суть котокафе в спілкуванні з муркотічими пушистиками, причому в більшій мірі їх з вами, а не навпаки. Тому у кожного котячого кафе є свої індивідуальні концептуальні риси (наприклад, тематична спрямованість, одна порода). Але є загальні особливості котокафе:

  • котодізайн: весь простір створюється саме під котів, їх зручність, а не під людей;
  • котоатрібути: тематичне декоративне оформлення, специфічне меню, назви страв і напоїв;
  • котоправила: заборона на гучні розмови та музику, вікові обмеження (діти до 12 років), не можна приносити інших котів, дражнити і будити наявних.

Як будь-яка бізнес-ідея, котокафе має свої переваги та недоліки:

  • уникнення прямої конкуренції: клієнтська база дуже специфічна в порівнянні з традиційним кафе, що дозволяє виділитися серед конкурентів, націливши унікальну концепцію на дуже вмотивовану цільову аудиторію;
  • більш висока прохідність: можливе відвідування для груп туристів або проведення майстер-класів;
  • більш тривалий середній час відвідування та великий середній чек: завдяки присутності кішок середнє відвідування зазвичай триває довше, ніж час, який хтось може провести в звичайному кафе, в результаті чого більше грошей витрачається на напої та закуски.

Однак, тривалість перебування може стати палицею з двома кінцями, якщо гість залишається надовго, нічого не купуючи, а просто граючи з котами. Щоб знизити цей ризик, багато котячих кафе стягують плату за вхід.

Якщо задуматися, навіщо потрібні котокафе взагалі та яка їх роль, приходить очевидна думка про соціальну значущість. Дитина вчиться поважати тварин, відвідувачі отримують місце, де можна відпочити та зняти стрес, тварини знаходять шанс отримати сім’ю. Створення котокафе — завдання творче, сюди приходять за неповторною атмосферою затишку, доброти і релаксу, де можна грати в настільні ігри, читати книги.

Незважаючи на те, що перераховані для котокафе плюси та мінуси можуть зробити відкриття котячого кафе відмінним вкладенням на папері, вам все ж потрібно бути впевненим, що на нього є місцевий попит.

Бізнес-план котячого кафе покроково

Коли концепція більш-менш оформилася, ви знаєте, що таке котокафе й уявляєте власне, пора вибрати назву для котячого кафе. Воно буде фігурувати у всіх рекламних матеріалах, візитних картках, юридичної документації, договорах оренди, на веб-сайтах, облікових записах в соціальних мережах і вивісках.

Це — важлива частина вашого бізнесу, тому постарайтеся підібрати щось, що запам’ятовується, унікальне та креативне. А далі треба написати документ з назвою «Бізнес-план котячого кафе» N «зі позначкою червоним:» котяче кафе: як відкрити за всіма правилами».

Він повинен охоплювати всі аспекти того, що потрібно для відкриття котокафе, включаючи юрдокументи, банківські рахунки, податки, постачальників.

Як ви розумієте, логістика відкриття котячого кафе трохи складніше, ніж відкриття кав’ярні. Можливо, знадобитися звернутися за порадою до експертів, наприклад, до бухгалтера та юриста, до власників притулків для кішок.

Місцеві правила й обмеження

Важливо заздалегідь дізнатися про будь-які санітарні норми, які можуть регулювати заклад. Це може стосуватися зонування приміщення, наприклад окремих залів для прийому їжі та спілкування з тваринами, або необхідності підписаної згоди від сусідів по будинку.

Модель роботи

Дві основні форми котокафе — це:

  • антикафе: більшість котячих кафе стягують погодинну оплату або оплату за вхід в кафе та спілкування з кішками. Деякі пропонують безкоштовні напої або легкі закуски, інші стягують з відвідувачів окрему плату за прохолодні напої.
  • просто кафе з котами: заклад функціонує як звичайне кафе, де можна повноцінно пообідати, але при цьому в ньому живуть котики, які безперешкодно переміщаються по закладу.

Місцезнаходження

Знайти місце для кафе, яке буде легко доступно для відвідувачів, бажано з хорошою прохідністю, окремим входом і безкоштовним паркуванням. Клієнти можуть бути з різних сегментів:

  • люди, які хочуть поселити котика;
  • місцеві жителі, яким подобається атмосфера в кафе;
  • туристи, які сумують за своїм вихованцям або побачили «дивину».

Приміщення й інтер’єр

Як правило, котокафе має таке ж зонування простору, як і стандартне, за винятком гігієнічної зони для тварин і, можливо, окремої ігрової / спальної кімнати:

  • гостьовий зал достатньої площі (45% від загальної);
  • кабінет адміністрації;
  • кухня, склад для зберігання продуктів, інвентарю;
  • підсобка / гардеробна;
  • санвузли для персоналу і клієнтів;
  • кімната відпочинку офіціантів.

Підбір співробітників

Професійні якості безумовно важливі, але специфіка закладу висуває на перший план любов до пухнастиків і вміння про них піклуватися, надавати екстрену допомогу в непередбачених ситуаціях, заспокоювати расшалівшихся котів.

А вже серед любителів котиків необхідно вибрати мінімальний штат:

  • кухаря, бариста і офіціантів;
  • менеджера, касира;
  • клінера, працівника кухні;
  • директора (швидше за все їм буде сам власник) і бухгалтера.

В залежності від проведених заходів знадобляться позаштатні співробітники: аніматори, рекламісти, педагоги-фелинологи. Обов’язково — ветеринар.

Стратегічне співробітництво

Партнерство необхідно для успішного стартапу. У частині обслуговування клієнтів дуже добре укласти угоду з постачальником кави, чаю та кавового обладнання. Якщо працювати, купивши перевірену кафе-франшизу, одним головним болем стане менше.

Турбота про кішок вимагає постійного постачальника кормів, вітамінів, супутніх зоотоварів. З цього боку краще довіритися великому дистриб’ютору, наприклад, співпраця з Suziria передбачає крім товарів консультаційну допомогу і безкоштовну рекламу.

З боку турботи про вихованців, варто заручитися підтримкою відомого притулку та організації захисту тварин: проводити заходи під відомою егідою набагато вигідніше та простіше для стартапу.

Меню та ціни

Крім визначення з моделлю, необхідно вирішити, які продукти харчування та напої будуть пропонуватися для продажу. Чи будете ви подавати тільки чай, каву і випічку або алкоголь та звичайну їжу, готувати страви на місці або приносити їх з інших ресторанів по домовленості?

Сайт та реклама

Веб-сайт — частина будь-якого сучасного бізнесу, пов’язаного з тваринами.

Знайдіть час, щоб розробити якісний веб-сайт, де є:

  • система онлайн-бронювання,
  • профілі кішок, які живуть в кафе,
  • підписка на розсилку, посилання на соцмережі, блог,
  • в майбутньому — можливо, розділ з магазинчиком фірмових товарів.

Крім того, заздалегідь необхідно переговорити з агентствами, написати кошторис на рекламну кампанію, супутню поліграфію, послуги інтернет-фахівців.

Пакет необхідних документів для відкриття кафе з котиками

У створенні закладу громадського харчування (юридично Cat Café, в першу чергу, громадське харчування) тому доведеться пройти всі ті ж етапи, що і з реєстрацією кафе (кав’ярні, ресторану, кондитерської):

  • вибір форми ведення та реєстрація підприємницької діяльності: простіше зареєструватися індивідуальним підприємцем, але отримати ліцензію на алкоголь може в Україні тільки юрособа;
  • постановка на облік в податковій, реєстрація РРО для ФОП (платіжний термінал, касовий апарат);
  • укладення договору купівлі-продажу або оренди приміщення;
  • отримання дозволу СЕС та ДСНС;
  • реєстрація кафе в органах місцевої адміністрації;
  • отримання ліцензії на торгівлю алкоголем і тютюновими виробами (при необхідності);
  • ветпаспорт для всіх тварин;
  • реєстрація ТМ (зручно для подальшого розширення в мережі).

Деякі етапи раціонально здійснювати системно: наприклад, вибирати столи, стільці, робити ремонт, укладати угоди з постачальниками та замовляти оптом зоотовари, можна паралельно з очікуванням дозволу від санепідемслужби.

Витрати та доходи організації котокафе

Ніхто точно не скаже, скільки коштує відкрити котокафе та яка буде рентабельність бізнесу. Вся правда про котокафе — всередині бухгалтерських файлів власників. Тому спробуємо описати усереднену вартість початкових вкладень і приблизний прибуток.

Найбільш значні стартові витрати:

  • покупка або оренда приміщення для котячого кафе;
  • створення простору, зручного для кішок: дизайн-проект, будматеріали;
  • кухонне обладнання: плити, витяжки, кавомашини, конвектомат тощо.;
  • закупівля котячих зоотоварів: будиночків, лотків, посуду для їжі та води, іграшок;
  • покупка інгредієнтів для приготування страв і напоїв клієнтів;
  • маркетингові активності: реклама, друк матеріалів, промоутери, інтернет.

В середньому початкові інвестиції складуть до 1,5 млн гривень, в залежності від формату і «розмаху», з них найбільш витратна частина — оплата приміщення та базове устаткування: системи вентиляції, пожежної безпеки, каналізація, кухня.

Власники бізнесу, які хочуть знизити початкові витрати, можуть відмовитися від обладнання для приготування їжі та співпрацювати з іншим закладом просто забираючи у них готові страви.

Поточні місячні витрати котячого кафе значні. Вони включають в себе оренду, комунальні послуги, витрати на харчування, заробітну плату співробітників і всі витрати, пов’язані з доглядом за кішками, включаючи ветеринарну допомогу та ліки.

Середня вартість базових витрат складе близько 100-150 тис. гривень, а прибуток при середньому чеку 200-300 грн та 10 посадочних принесе приблизний дохід від 120.

Досвідчені котобізнесмени кажуть, що не варто розраховувати на окупність раніше 1-2 років, але й тоді розмір прибутку в середньому не перевищить 200 тис. грн на місяць. При цьому треба постійно проводити заходи, що збільшують рентабельність: майстер-класи, тематичні дні народження, соціальні акції.

Якщо співпаде ряд факторів, прохідність місця, лояльна цільова група, якість обслуговування, хороша поведінка котиків, то популярність закладу забезпечена. У будь-якому випадку дізнатися все про котокафе можна тільки на практиці.

Секрет успіху в тому, щоб націлити потрібних клієнтів і добре визначити концепцію. Перш за все, переконайтеся в наявності попиту, провівши маркетингові дослідження в тому районі, де плануєте відкрити бізнес.

Leave a Reply

Ви можете вiйти за допомогою Facebook