Як відкрити ветаптеку в Україні?

Традиційно ветеринарні аптеки обслуговували сільське господарство та гужових тварин, тобто продовольчу базу і транспортні засоби. Відкрити ветеринарну аптеку на початку 20-го століття — було б безглуздою витівок, симпатичних котиків і собачок просто не розглядали як корисний ресурс.

Зворушлива турбота про вихованців, прийнята в сучасному суспільстві, явище відносно молоде. Перші аптеки з ліками для домашніх тварин з’явилася в 1960-х роках, а сам термін «ветеринарний фармацевт» увійшов у вжиток лише в кінці 1970-х.

Зараз — це величезна багатомільярдна індустрія ветеринарної фармацевтики та рітейлу. Україна в цьому сенсі знаходиться на перших стадіях розвитку, що говорить про прекрасні можливості для бізнесу (на відміну від, наприклад, Великобританії, де налічується близько 50 млн домашніх тварин і божевільна конкуренція).

Про те, як відкрити ветеринарну аптеку в Україні розповімо далі.

відкрити ветаптеку

Що важливо знати перед відкриттям аптеки для тварин?

Хороша новина — окрема ліцензія на торгівлю ветеринарними ліками та препаратами з 2015 року в Україні не потрібна. Але є нюанси:

  • форма власності;
  • організаційні питання;
  • торгівля готовою продукцією або можливість складання препаратів;
  • буде бізнес чисто фармацевтичним або при клініці.

Якщо ви збираєтеся поєднувати аптеку і ветамбулаторію, знадобиться ветеринарна ліцензія. Просто відкрити ветаптеку як ФОП, — диплом про профільну освіту, а якщо такі документи для відкриття ветеринарної аптеки не передбачаються, — доведеться відкривати ТОВ або укладати договір про співпрацю з фахівцем.

Головна мета бізнесу, яким би етичним він не був, фінансовий успіх, ніхто не займається бізнесом заради морального задоволення, тому складання конкретного, розписаного по пунктам, бізнес-плану — головний крок до досягнення мети.

Орієнтовні поради по відкриттю ветаптеки:

  • розібратися, яка документація для відкриття ветаптеки;
  • реєстрація бізнесу, як юрособи або ІП, придбання страховки;
  • реєстрація ветаптеки для сплати податків;
  • настройка бухгалтерії: відкриття комерційного рахунку, покупка РРО, установка 1С;
  • фінансування: очікувані витрати на оренду приміщення, складу, закупівлю обладнання, товару;
  • створення іміджу: концепція бренду, фирмового стилю, місії компанії й т.д.;
  • створення веб-присутності: використовувати можливості цифрового маркетингу і SMM (продумувати рекламну стратегію, сайт і сторінку в ФБ варто почати задовго до відкриття).

Після можна вже думати про конкретне розташування, приміщення, його облаштування та про асортимент. Подивимося, що потрібно, щоб відкрити ветеринарну аптеку.

Що необхідно для відкриття ветаптеки?

Коли у вас перед очима попередній бізнес-план, справа за подробицями. Організація ветеринарної аптеки передбачає вирішення низки питань:

  • в якій формі та де відкривати;
  • на який тип попиту орієнтуватися;
  • яке обладнання знадобиться;
  • які юридичні та бюрократичні формальності доведеться подолати;
  • кого й як наймати;
  • у кого та в яких кількостях закуповувати продукцію.

Останні 2 пункти вкрай важливі. Йдеться про співпрацю з тими людьми, від яких буде залежати імідж всього підприємства. Доброзичливі продавці, контакти з ветеринарними клініками (за їх рецептами приходять до вас!) та надійний постачальник ліків і супутніх товарів (як виробник, так і оптова база зоотоварів) — півсправи вже в кишені.

Торгова площа та обладнання

Кількість квадратних метрів і обладнання прямо залежить від того, які послуги надаватиме ваша аптека:

Тільки торгувати готовими лікарськими препаратами від сертифікованого виробництва — достатньо 30 м, куди повинні поміститися:

  • торгзал (стелажі, вітрина, РРО-апарат: електронна каса або програмний реєстратор) площею не менше 18 м²;
  • обрудований склад (сухе темне приміщення, холодильники);
  • підсобка для клінінгового інвентарю;
  • кабінет головного менеджера;
  • гардеробна / кімната відпочинку персоналу;
  • санвузол.

+ відпускати ліки, вироблені на місці — вже 50 м, тому що знадобиться спеціальна кімната з додатковим обладнанням:

  • стерилізаційна УФ-камера для інструментів;
  • електронні ваги, можливо мікроскоп;
  • мийка для лабораторного посуду;
  • спецхолодільнік з регульованою температурою для зберігання негерметичних форм.

Є нюанс по населеному пункту: ≥ 50 м² — справедливо для великих міст, для сіл і СМТ досить ≥ 18 м². Найпростіше з аптечним веткіоском на території капітальної будівлі — ≥ 8 м кв.

Не забуваємо про вентиляцію, каналізацію, подачу холодної та гарячої води.

Необхідна документація

Документи, необхідні для відкриття ветеринарної аптеки, основний список:

  • свідоцтво про реєстрацію суб’єкта економічної діяльності: ФОП (= ЧП = ВП = СПД = фізична особа-підприємець) або ТОВ (= ТОВ);
  • ветеринарна ліцензія (лише для відкриття ветклініки та аптечного пункту при ній), на реалізацію ліків — не треба;
  • довідки від НС про постановку на облік платника податків за КВЕД-75.00 «Ветеринарна діяльність»;
  • довідка-дозвіл від санепідемслужби на ведення торговельної діяльності в підібраному приміщенні;

Отримання кожного з цих документів передбачає свою процедуру з відповідними документами.

Підбір персоналу

Що потрібно розуміти про найманих працівників фармгалузі:

  • Менеджер по телефону, оператор чату на сайті, профі за прилавком або сертифікований провізор, людина, что буде готувати ліки — персонал завжди половина успіху.
  • Не варто шкодувати грошей на кваліфікованих фахівців або пропонувати ЗП нижче ринкової.
  • У залежності від виду діяльності, вам може знадобитися не просто продавець, а спец з відповідним «папером», більш того, при розширенні, без таких співробітників не обійтися. І не думайте, що їх завжди легко знайти.

Визначитися з асортиментом

Визначившись, чим ви збираєтеся торгувати, ознайомтеся докладніше з товарами за категоріями:

  • ветпрепарати:
    • глистогінні,
    • вакцини,
    • нефро- і ентеропротектори,
    • очні / вушні краплі,
    • антибіотики
    • антисептики,
    • антиінсектні й т.д.,
  • корми;
  • вітаміни і БАДи, пробіотики;
  • для грумінгу;
  • супутні зоотовари:
    • поїлки, годівниці,
    • іграшки, когтеточки,
    • засоби гігієни (пелюшки, шампуні, наповнювачі туалету),
    • сумки для перенесення, нашийники тощо.

Порада: максимально вивчити кожну категорію і попит на неї, — не варто на перших порах гнатися за широтою продуктової лінійки.

ветеринарна аптека

Знайти постачальника ветпрепаратів

Щоб вдихнути життя в підготовлену аптеку, пора починати заповнювати полки. Варто знайти надійного постачальника ветеринарних препаратів і, якщо планується розширювати товарну лінійку, супутніх товарів.

Якщо потрібно купити ветпрепарати оптом, скористайтеся послугами української компанії-дистриб’ютора Suziria.

У «Сузір’я» завжди є:

  • величезний вибір лікарських засобів і вузькоспеціалізованих супутніх;
  • акції та знижки в залежності від передоплати й обсягу замовлення;
  • УТП для партнерів, які пройшли реєстрацію;
  • приємні бонуси — розміщення вашої аптеки на інтерактивній карті, пробники та подарунки;
  • консультація щодо медпрепарату й оформлення замовлення протягом доби;
  • доставка по всім населеним пунктам країни протягом 1-5 днів.

На нашому складі (4700 м²) знайдеться все, а що ні, — менеджери дозакажут у виробника.

Співпраця з постачальником «Сузір’я» — це реалізація стратегії «win-win»: для блага вашого бізнесу , нашого та в кінцевому рахунку вихованців, заради яких все й затівалося.

Приблизні витрати на відкриття ветеринарної аптеки

В самому грубому наближенні витрати на відкриття включають в себе:

  • бухгалтерський і юридичний супровід;
  • оренда або покупка приміщення (+ комунальні послуги);
  • ремонт і обробка;
  • обладнання та комунікації;
  • бюджет на закупівлю першої партії товарів;
  • бюджет на податки;
  • реклама (підрядники + виготовлення);
  • зарплатний фонд;
  • іміджева продукція.

Можливий дохід і терміни окупності ветаптеки

В останні 5-7 років в Україні середній обсяг продажів продукції в ветаптеках у відсотках від загальної виручки демонструє зниження. У той же час середні витрати на продукцію мають протилежний характер.

Вартість ліків та медичного приладдя зазвичай становила до 20% доходів. Зараз витрати перевищують 25%, а це — 2-га за величиною витратна стаття.

Тому відкривати бізнес в період пандемії (не тільки в цей) варто одночасно в офлайн- і онлайн-форматі.

Дохід і терміни окупності залежать від:

Об’єктивних факторів:

  • початкове вкладення:
    • витрати на рекламу,
    • співробітників, в тому числі айті-фахівців, дизайнерів;
  • локалізація:
    • прохідність місця, є витрати на оренду чи ні;
    • попит.

Суб’єктивних:

  • менеджмент аптеки:
    • невміння підтримувати баланс замовлення / склад, — у міру зростання витрат на зберігання витрати на розміщення замовлень будуть зменшуватися, і навпаки;
    • в більшості випадків 80% доходу від продажів припадають на 20% продуктів, саме їх замовлення, обсяги запасів і ціни треба регулярно відстежувати;
  • неадекватне ціноутворення:
    • недостатнє врахування прихованих витрат: наприклад, 100% націнки недостатньо, щоб покрити витрати (тобто не залишається ніякої маржі);
    • маленька націнка на 20 ходових продуктів;
    • ввічливість і кваліфікація персоналу.

Хороша новина: якщо навчитися або найняти грамотного управлінця, вихід на окупність реалізується приблизно через два-три роки.

Не розписуючи детально кухню доходів і витрат, маржі та націнок, досвід власників аптечного бізнесу говорить про те, що прибуток в 25-50% реально.

Тепер ви знаєте все: що потрібно, щоб відкрити ветаптеку, і які документи потрібні для відкриття ветаптеки в Україні.

Ви можете вiйти за допомогою Facebook